Image

Savjeti mr.sci. Tarika Zolotića

Šta trebamo jesti u ljetnim danima?

Kada je u pitanju prehrana u toku ljetnog perioda, najbitniji segment je da nadoknadimo veliki gubitak tečnosti koji se dešava u ovom period kada naše tijelo može da izgubi preko 3l vode putem znoja, disanja ili uriniranjem.

U ovom periodu trebamo konzumirati hranu koja je bogata vodom, kao što su povrće i voće. Pored vode bogati su i elektrolitima koji su neophodni za stvaranje energije u našem tijelu. Pored toga , voće i povrće odlične su namirnice u ovom ljetnom periodu jer su lahko probavljive. Naš organizam ne troši puno energije za varenje takve vrste hrane, te naš organizam tu energiju može iskoristiti u druge svrhe.

 

Ljeti, zbog povišenih temperatura, naše tijelo jako puno energije koristi za termoregulaciju.

Jedan od savjeta nutricioniste Tarika Zolotića je da trebamo koristiti  hranu kao što su supe, povrtne čorbice, sezonske salate te sezonsko voće.  Kada pričamo o proteinima trebamo koristiti one koji su lakše probavljivi kao što su piletina, puretina ili riba.

Trebamo poštovati sve postulate pravilne ishrane a to su umjerenost, raznovrsnost i učestalost. Neophodan je unos tečnosti, ali kada pričamo o tečnosti isključivo je preporučeno piti vodu jer ona najbolje hidrira naše tijelo. Pića poput zaslađenih sokova, kafa ili određenih čajeva imaju diuretičko svojstvo što znači da oni povećavaju izbacivanje vode iz našeg organizma. Tako da voda je najbolji napitak za naše tijelo, dok ostale napitke treba konzumirati u umjerenim količinama